Podle společnosti Adobe Analytics utratili zákazníci nakupující na internetu v USA během černého pátku rekordních 9,8 miliardy dolarů, což je o 7,5 % více než před rokem. K rekordním výdajům přispěly velké slevy, které se očekávaly. Nejprodávanějšími kategoriemi byly chytré hodinky, televizory, hračky a hry.
Spotřebitelé také více utráceli prostřednictvím možnosti koupit hned a zaplatit později. Z celkových online prodejů na Černý pátek pocházelo 79 milionů dolarů od zákazníků, kteří se rozhodli pro možnost platby BNPL, což je meziročně o 47 % více.
Společnost Adobe Analytics očekává, že Cyber Monday bude letošním největším dnem online nakupování, a to ve výši 12 miliard dolarů, což bude meziročně o 6,1 % více.
Společnost Salesforce uvedla, že online tržby na Černý pátek dosáhly 16,4 miliardy dolarů v USA a 70,9 miliardy dolarů celosvětově. Online tržby na Den díkůvzdání dosáhly celosvětově 31,7 miliardy dolarů a v USA 7,5 miliardy dolarů, což je meziročně o 1 % více.
Údaje společnosti Adobe Analytics vycházejí z 1T návštěv amerických maloobchodních webových stránek, 100M SKU a 18 kategorií produktů. Čísla společnosti Salesforce vycházejí z údajů více než 1,5 miliardy globálních nakupujících.