Technologický gigant Google propustí několik stovek zaměstnanců ze své divize prodejní reklamy, vyplývá to ze sdělení, které v úterý zaslal zaměstnancům obchodní ředitel Philipp Schindler a které dostal do rukou server Business Insider.
Propouštění je součástí strategie společnosti, jejímž cílem je změnit fungování prodejního týmu. Společnost Google přesouvá více zaměstnanců do týmu zákaznických řešení, který obsluhuje středně velké klienty. Přesouvají se zejména z týmu, který se stará o větší klienty, kteří od Googlu nevyžadovali tolik zdrojů.
"Do budoucna budou zákaznická řešení Google naším hlavním kanálem pro škálování růstu - zatímco tým prodeje velkým zákazníkům se zaměří na transformační růst pro naše největší a nejnáročnější zákazníky," napsal Schindler v memorandu.
Společnost Google (dceřiná společnost Alphabetu GOOG; GOOGL) pracuje na automatizaci dalších procesů prostřednictvím produktů, jako je například typ kampaně Performance Max, který využívá umělou inteligenci, aby pomohl inzerentům přistupovat ke všem jejich reklamám Google Ads z jedné kampaně a optimalizovat konverze zákazníků.
Nejnovější propouštění přichází téměř týden poté, co společnost oznámila, že propustí stovky zaměstnanců ve svých týmech hlasových asistentů, hardwaru a inženýrů.
Připomeňme, že přibližně touto dobou v loňském roce společnost Google zrušila 12 000 pracovních míst, kdy hlavní technologičtí hráči snižovali stavy v souvislosti se slabší ekonomikou a vysokými úrokovými sazbami.