Alibaba a její akcie včera rostly cca o 5 %, výsledky za první čtvrtletí překonaly odhady.

Zisk bez použití metodiky GAAP vzrostl meziročně o 48 % na 17,37 RMB, tj. 2,40 USD na ADS. Tržby meziročně vzrostly o 14 % na 234,16 miliardy RMB (32,29 miliardy USD) Tržby a očištěný zisk EBITA se meziročně zvýšily o 14 %, resp. 32 %, a to díky zlepšení ve všech segmentech podnikání. Tržby společnosti Cloud Intelligence, která se zabývá vývojem modelů umělé inteligence, vzrostly meziročně o 4 % na 25,12 miliardy RMB, tedy zhruba 3,47 miliardy USD.

Lepší růst Alibaba Cloud souvisí s úložišti, sítěmi a výpočty AI, částečně kompenzován normalizací poptávky po CDN ve srovnání s obdobím před rokem. Celkové tržby skupin Taobao a Tmall meziročně vzrostly o 12 % na 114,95 miliardy RMB, tj. 15,85 miliardy USD. Aplikace Taobao zvýšila průměrný počet denních aktivních uživatelů meziročně o 6,5 %, zatímco komunita a tržiště Xianyu zvýšila počet denních aktivních uživatelů meziročně o 18 %.

Příjmy z AIDC se meziročně zvýšily o 41 % na 22,12 miliardy RMB, tj. 3,05 miliardy USD. V 1. čtvrtletí činil kombinovaný růst objednávek maloobchodních společností AIDC přibližně 25 % v porovnání s předchozím rokem, a to díky dobrým výsledkům všech hlavních maloobchodních platforem, dodala společnost.

Tržby ze služby Cainiao Smart Logistics Network meziročně vzrostly o 34 % na 23,16 miliardy RMB (3,19 miliardy USD), a to díky nárůstu tržeb ze služeb mezinárodního řešení pro plnění a domácích logistických služeb pro spotřebitele.

Příjmy z digitálních médií a zábavy vzrostly meziročně o 36 % na 5,38 miliardy RMB (742 milionů USD). Alibaba uvedla, že celkové příjmy Youku z předplatného meziročně vzrostly o 5 %, a to především díky rostoucím průměrným příjmům na uživatele a díky přínosu vysoce kvalitního původního obsahu.







Naučte se investovat